لیست بهترین نماهای انواع ساختمان تجاری

فهرست مطالب

معمولاً برای طراحی یک ساختمان تجاری باید نکات و موارد مهمی رعایت شود؛ زیرا این ساختمان‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که جلب توجه کنند. می‌توان گفت در یک ساختمان تجاری، نمای آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

هماهنگی که میان سبک طراحی و نمای تجاری ساختمان شما به وجود می‌آید، در حالت کلی روی پروژه شما بسیار تأثیرگذار است. در صورتی که قصد دارید بهترین نمای ساختمان تجاری را طراحی کنید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین نماها آشنا کنیم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

6 تا از بهترین نماهای ساختمان تجاری

در طراحی بهترین نمای ساختمان تجاری، باید توجه داشته باشید که این ساختمان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و طراحی و اجرای آن‌ها هم باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. شما برای طراحی نمای این مدل ساختمان‌ها، می‌توانید از انواع مواد و مصالح مختلف استفاده کنید. معمولاً استفاده از مواد و متریال گوناگون به شرایط محیطی و همچنین سلیقه شما بستگی دارد.

در حالت کلی طراحان پس از بررسی ساختمان و شرایط، بهترین مواد را ارائه می‌دهند. طراحی کلی نمای ساختمان تجاری باید به‌گونه‌ای باشد که ارزش آن را افزایش دهد و افراد بیشتری را به خود جذب کند؛ پس توصیه می‌کنیم که باتوجه‌به اصول طراحی نما این ساختمان‌ها را طراحی کنید. برخی از بهترین نمای ساختمان تجاری را در موارد زیر بیان می‌کنیم.

نمای مدرن

طراحی این مدل نما روی ساختمان‌های تجاری در دهه اولیه قرن ۲۰ شروع شد. این مدل نماها برخلاف نمای کلاسیک طراحی پیچیده‌ای ندارد و در سرتاسر این نما سعی می‌شود که ظرافت و سادگی در اولویت باشد. نمای مدرن دارای طراحی خلاقانه‌ای است؛ به همین دلیل همیشه آن را از طریق نماهای دیگر متمایز می‌کند. از ویژگی مهم نمای مدرن، می‌توان به استفاده از خطوط عمودی، افقی، زاویه‌دار، انواع مواد و تکنولوژی‌های جدید اشاره کرد؛ به همین دلیل شگفتی بسیار زیادی از این مدل نماها انتظار می‌رود.

عکس مدل نمای چوبی برای ایده گرفتن 2

نمای کلاسیک

در طراحی نمای کلاسیک ساختمان تجاری، از معماری کلاسیک رومی و یونانی استفاده می‌شود. سبک‌های معماری که در اروپا بعد از رنسانس به کار برده شده‌اند، معماری کلاسیک هستند. امروزه تنوع نماهای کلاسیک در ایران بسیار زیاد هستند و ایده‌های مختلفی برای طراحی این نماها در نظر گرفته می‌شود. اغلب ساختمان‌های تجاری که با استفاده از نمای کلاسیک طراحی می‌شوند، موادی مانند آجر و سنگ را برای نمای خود در نظر می‌گیرند. یکی از اصول بسیار مهم در نمای کلاسیک، رعایت تقارن است. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که امروزه گرایش به اجرای نمای کلاسیک در ساختمان‌های تجاری افزایش یابد.

نمای نئوکلاسیک

نمای نئوکلاسیک با نمای کلاسیک و مدرن متفاوت است. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم نمای نئوکلاسیک این است که جلوه ویژه و خاصی به ساختمان‌های تجاری می‌بخشد. در حالت کلی نمای نئوکلاسیک به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که طرح نمای ساختمان تجاری ترکیبی از کلاسیک روی سبک مدرن خواهد بود.

در این نوع نماها نیز رعایت تقارن و تناسب بسیار مهم است. یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که در نمای نئوکلاسیک ساختمان تجاری وجود دارد، مربوط به مصالح سنتی مانند چوب، سنگ و آجری است که برای طراحی آن در نظر گرفته می‌شود.

نمای آلومینیومی

یکی از اولویت‌های بسیار مهم در ساختمان‌های تجاری، بهره‌وری انرژی است که همین موضوع باعث می‌شود از نماهای آلومینیومی بیشتر استفاده شود. آلومینیوم وزن سبکی دارد؛ به همین دلیل نصب و حمل‌ونقل آن آسان است و همچنین توجه داشته باشید که هزینه عملیات و ساخت‌وساز ساختمان تجاری با استفاده از نمای آلومینیومی نسبت به سایر نماهای دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود. نگهداری و مراقبت از نمای آلومینیومی نسبت به سایر نماهای دیگر در ساختمان تجاری آسان‌تر است و با جلا دادن سطح آن، می‌توانید ظاهر آن را همیشه تمیز و براق نگه دارید.

 نمای شیشه‌ای

استفاده از نمای شیشه‌ای تغییرات بزرگی را در سبک معماری و طراحی نماها به وجود آورده است. برای طراحی نمای شیشه‌ای در ساختمان تجاری از مواد صنعتی استفاده می‌شود و اسکلت ساختمان از فلز است. همچنین تمامی پنل‌های شیشه‌ای این ساختمان‌ها روی اسکلت فلزی نصب خواهند شد. ساختمان‌های تجاری که نمای شیشه‌ای را برای معماری خود در نظر می‌گیرند، می‌توانند یک فضای باز داشته باشند و نور فراوانی در داخل ساختمان ایجاد شود.

علاوه بر این موارد، ظاهر نمای شیشه‌ای بسیار شیک و منحصربه‌فرد است. یکی از معایب نمای شیشه‌ای در ساختمان تجاری، این است که با ورود نور طبیعی زیاد به داخل ساختمان، در گرم‌ترین ساعت روز درون ساختمان گرم‌تر می‌شود. اما برای کاهش اتلاف انرژی و پیشگیری از افزایش دما، می‌توان از شیشه‌های مات استفاده کرد که گرما را به خود جذب می‌کند.

نمای سنگی

سنگ جزو مصالحی است که در ساختمان‌های سنتی به کار برده می‌شود و در طول تاریخ ساخت‌وسازهای بسیار زیادی روی نمای ساختمان تجاری با استفاده از سنگ صورت گرفته است. با استفاده از سنگ انواع روکش‌های طبیعی ساخته می‌شوند و ظاهری بسیار جذاب و زیبا به ساختمان می‌بخشند.

نصب نمای سنگی برای ساختمان تجاری هزینه کمی دارد و معمولاً ظاهر بسیار جذابی را روی ساختمان به وجود می‌آورد. توجه داشته باشید که دوام و مقاومت نمای سنگی در ساختمان تجاری بسیار بالا است و به استحکام ساختمان شما نیز در طولانی مدت کمک می‌کند.

 سخن پایانی

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد ساختمان‌های تجاری باید به آن توجه داشته باشید، نحوه طراحی نمای آن است؛ زیرا باعث جلب توجه کاربران می‌شود و تاثیر بسیار زیادی دارد. پس توصیه می‌کنیم که از بهترین مواد و متریال برای طراحی نمای ساختمان تجاری استفاده کنید و بهترین سبک را برای آن انتخاب کنید. شما با در نظر گرفتن بهترین نمای ساختمان تجاری، می‌توانید روی مشتریان و کاربران خود تأثیر بیشتری بگذارید و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید.

Rate this post
لیست بهترین نماهای انواع ساختمان تجاری

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا