درب چوبی با چوب پلاست

فهرست مطالب

درب چوبی با چوب پلاست به‌خاطر دوام و مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی دارد یک گزینه عالی برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی به شمار می‌رود که امروزه با فروش خوبی روبرو شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. ظاهر این نوع از درب‌ها نیز مانند درب‌های چوبی بسیار زیبا و طبیعی است و تنها تفاوتی که با درب‌های چوبی دارد مقاومت و دوام و همچنین استحکام بیشتر آن است. به دلیل استفاده پلاستیک در ساخت و تهیه این نوع درب، خاصیت ضد آب بودن را به آن بخشیده که در ادامه بیشتر راجع به ویژگی‌ها و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و مزایا درب چوبی با چوب پلاست

برای درب ورودی ساختمان امروزه استفاده از درب چوبی با چوب پلاست به دلیل ویژگی‌ها و مزایای زیادی را در خود جای‌ داده، یک انتخاب هوشمندانه است. از جمله این ویژگی‌ها و مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

  • دوام بالا در مقابل شرایط جوی مختلف

درب چوبی با چوب پلاست در هر شرایط جوی می‌تواند مقاوم باشد و دوام و مقاومتی که این چوب در شرایط آب‌وهوایی گوناگون دارد، اولین ویژگی است که می‌توان به آن اشاره کرد. به‌عنوان‌مثال در برابر رطوبت و بارندگی، مقاومت این چوب را نمی‌توان نادیده گرفت.

  • دوام بالا در مقابل صدمات فیزیکی

درب باید در برابر هرگونه صدمه و آسیب مقاوم و ماندگار باشد. درب‌های چوبی با چوبی نظیر پلاست این قدرت را دارند که در برابر صدمات فیزیکی پایداری خود را حفظ کنند و همچنین مقاومت آنها را در برابر خط‌وخش نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

  • نگهداری آسان

درب‌های چوبی با چوب پلاست کمترین خرابی را دارند و به همین خاطر، در برابر تعمیرات بسیار مقاوم هستند. نگهداری از این نوع درب نسبت به درب‌های چوبی دیگر بسیار ساده‌تر است.

  • جذابیت ظاهری

نمای فوق‌العاده‌ای که درب چوبی با چوب پلاست به وجود می‌آورد را هم نمی‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل، در رنگ و طرح‌های مختلف می‌توانید از این نوع درب چوبی استفاده کنید. هماهنگی درب‌های چوبی با چوب پلاست با انواع معماری باعث شده است که در هر محیطی بتوان به‌راحتی از این درب چوبی استفاده شود.

  • قیمت اقتصادی

قیمت درب‌های چوبی با چوب پلاست بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شاید فکر کنید که نسبت به درب‌های عادی قیمت بالاتری دارد، ولی نگهداری ساده و نداشتن تعمیرات آن‌چنانی باعث طول عمر مفید این درب در طولانی مدت خواهد شد. بدین ترتیب، قیمت این درب مقرون‌به‌صرفه برآورد می‌شود.

سقف کاذب مدرن برای آشپزخانه

انواع درب‌های چوب پلاست

درب‌های چوبی با چوب پلاست هم مانند دیگر درب‌ها نظیر سنتی از انواع مختلفی برخوردار هستند که عبارت‌اند از:

درب چوب پلاست ضد آب: درب چوب پلاست می‌تواند ضد آب باشد. ترکیب چوب و پلاستیک، توانسته این نوع درب را به وجود آورد. معمولاً در محیط‌هایی که رطوبت حاکم است و آب‌وهوا شرجی است، می‌توان از درب چوب پلاست ضدآب استفاده کرد. در محیط‌هایی مانند آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و … کارایی این نوع درب به‌شدت به چشم می‌آید.

درب چوب پلاست مقاوم در برابر حشرات و آفات: زمانی که چوب و پلاستیک با یکدیگر ترکیب شوند، حشرات و آفات نمی‌توانند به درون درب نفوذ پیدا کنند. به همین دلیل است که برای فضاهای خارجی مانند درب حیاط این نوع درب چوبی با چوب پلاست گزینه بسیار مناسبی است. باید بدانید که حشرات و آفات یکی از بدترین عواملی هستند که درب‌های معمولی را با تهدید و آسیب جدی روبرو می‌کنند.

درب چوب پلاست با طرح‌های گوناگون: درب‌هایی که با چوب پلاست تولید می‌شوند دارای طرح و رنگ متنوعی هستند. به همین دلیل، شما می‌توانید آن‌ها را با انواع دکوراسیون داخلی و خارجی هماهنگ کنید.

درب و پله چوب پلاست بادوام بالا: درب‌های چوب پلاست به دلیل مقاومت و دوامی که دارند، برای محیط‌های خارجی بهترین گزینه هستند. استحکام و مقاومت فوق‌العاده این نوع درب باعث شده است که برای استفاده درب ورودی آپارتمان یک انتخاب هوشمندانه باشد. این نوع درب  در برابر ضربه مقاوم است و این مهم‌ترین آپشن آن به شمار می‌آید.

مراقبت و نگهداری درب چوبی با چوب پلاست

راهکارهای مراقبت و نگهداری درب‌های چوبی با چوب پلاست بسیار آسان و ساده است. در ادامه به توضیح این راهکارها خواهیم پرداخت.

  • برای نگهداری و مراقبت از درب چوبی با چوب پلاست باید به‌صورت منظم درب را تمیز کنید. برای تمیز کردن پارچه‌های مرطوب بهترین گزینه هستند. پاک‌کننده‌های مخصوصی هم وجود دارند که استفاده از آن‌ها بلامانع است.
  • روان‌سازی لولاها و لقمه‌ها را هم باید جدی گرفت. معمولاً در این شرایط باید از روان‌کننده‌هایی مناسب برای روغن‌کاری استفاده کرد. روان کننده‌های سیلیکونی هم گزینه خوبی هستند.
  • از درب در برابر اشعه خورشید هم نباید غافل شوید، چرا که اگر درب در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، احتمالاً دچار رنگ‌پریدگی شود که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از پرده استفاده کنید.
  • جلوگیری از رطوبت هم یکی دیگر از روش‌های مراقبت از درب‌های چوبی با چوب پلاست است. اگر به هر دلیلی، درب خیس شود بهتر است هرچه سریع‌تر آن را خشک کنید.
  • تعمیرات درب را پشت‌ گوش نیندازید. اگر مشکلی برای درب به وجود آمده است، سریعاً درب را تعمیر یا تعویض کنید. استفاده از قطعات یدکی مناسب را نباید فراموش کنید و در شرایطی اگر قادر به تعمیر درب نباشید، بهتر است از متخصص این حوزه کمک بگیرید.

مقایسه درب چوبی با چوب پلاست با درب‌های سنتی

در چوبی با درب‌های سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در جدول زیر می‌توانید مقایسه درب سنتی با درب چوبی با چوب پلاست را مشاهده کنید:

درب سنتی درب چوبی چوب پلاست
طراحی زیبا و سنتی

دوام بالا در برابر شرایط محیطی

نگهداری ساده

محدودیت در طرح و سایز

قیمت بالا

مقاومت بالا در برابر رطوبت، حشرات و آفات

نگهداری آسان

عدم نیاز به تعمیر منظم

قیمت مناسب

ظاهری طبیعی

امکان تولید در طرح و رنگ  متنوع

 

سخن پایانی

مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش، شرایط جوی مختلف و قیمت مناسب از جمله ویژگی‌های کلیدی و مهم درب چوبی با چوب پلاست است. این نوع درب به‌خاطر نگهداری ساده‌ای که دارد، در طولانی مدت به تعمیرات خاصی نیاز نخواهد داشت. عدم محدودیت در انتخاب طرح و رنگ درب‌های چوبی با چوب پلاست هم یکی دیگر از آپشن‌های مهمی است که در هنگام خرید نظر شما را به خود جلب می‌کند.

برای خرید انواع درب چوبی با چوب پلاست همین حالا می‌توانید از طریق شرکت چوپکس اقدام کنید. این شرکت با چندین سال سابقه از بهترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده پروفیل چوب پلاست است و شما می‌توانید برای طراحی و اجرای محصولات آن با این شرکت تماس بگیرید.

Rate this post
درب چوبی با چوب پلاست

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا